Monday, November 9, 2009

Jumaat Lepas

Salam

Pada jumaat yg lps, 6hb Nov 09 SMARTS ada wat sesi penerangan cum pra pembukaan dojang kali ke2. Aku dpt info pd hari khamis.. iaitu 5 Nov sehari sblm hari pembukaan tu. Biasala kalu di mana2 gelanggang silat ke, karate ke, tkd ke atau apa jenis pembukaan gelanggang mesti ada demo.

Angan2 aku mmg nk buka kelas LP disini. Kira2 2 minggu sblm ini aku pn da info pd Sifu Din mengenai perkara ini. Cfu Ha Lurus, Faizal n Azhar aku ada infom jg. Cuma biasala bila tarikh n masa nak buka tu jd belum ditetapkan lg. Under construction maaaa

Masa dpt info tu, bang Nuar/Bob minta aku sediakan skit info mengenai LP. Sebelum ni pn Bob ada promote LP, TKD, Self Defense pd kwn2 dia yang lain. Bro Bob siap demo buah LP tu pd kwn dia. Aku tersenyum je bila dia menceritakan demo LP ke kawan dia. Tow Cheh bro.. Jasa Mu di Kenang... hehehehe

Pd hari yg dijanjikan aku kedojang ke2 SMARTS yg terletak di Taman Bunga Raya. Aku ingat aku da lambat, sbb sesat skit.. Menjajau cari tempat. Alhamdullilah berjaya jg akhirnya sampai. Semasa aku sampai tu ada la 4 5 org penduduk tempatan yg duk join skali.

Nak tunggu org dtg ramai mmg agak lewat lalu Mr N memutuskan buat "warm up" , aku ambil sesi warm up sambil Mr N melayan para tetamu. Kami lakukan warm up dlm 20-30 min sambil menunggu tetamu dtg. Agak2 da ramai sesi penerangan pn di mulakan dgn MrN memberi info serba sedikit ttg SMARTS, sejarah, hala tuju, program ditawarkan , perbezaan program yg ditawarkan. Kemudian MrN mendemo serba-sedikit ttg teknik self defense. Tunjuk teknik mudah shj tp boleh di gunapakai..

Kemudian giliran aku pulak cakap pasal LP. Ni la kali pertama aku berdiri utk promote LP dpn org ramai. Mmg sedikit gugup n agak meraban pd awalnya. Spt biasala citer sejarah awal LP, sapa founder, dari mana asal, sapa yg pakai n bla bla.

Ntah camne dtg semangat aku tunjukkan 2 3 pelampas LP. Cuma bila bab main buah tu, aku rasa aku berjaya 'mengejut beruk'kan para hadirin dgn buah stereng. kelihatan beberapa org dgn mata terbeliak n mulut terbuka cam x percaya dgn pukulan tu. Senang cite tercengang la. Yer la .. Diorang x pernah tgk pukulan cam tu. Pukul kuat plak tu. Aku pn pakai jurus 1 n jurus 2 je pun. Cuma lps tu ada diantara mereka ambil kamera n menghala pd kami. Yg jd patner tu Bro Bob. Bro Bob xpe2 pun, da biasa da.. Berdentum2 pn relex lg. Caya la bro.. hehehehe. Cuma pergerakkan aku agak kureng lancar.... Cuti lama sangat berlatih LP nih.. Mana la x lancar.

Semasa penerangan LP tu aku ada khabarkan pd hadirin yg aku akan bawa sifu aku utk melatih n bersama dgn mereka. Latihan jg akan aku rendahkan skit ke'brutal'annya... hehehehe. Bg ganeh2 ari ni.. Esok x datang... masalah jg.. Org nk blajar, tp kena kaw2. hehehehehe.

Selepas penerangan tu, Bro Bob dgn bagusnya menerangkan lg LP pd rakan2 dia yg lain sambil mengatakan biar dia yg bg dulu sblm aku yg bagi.. Aku cuma senyum je la sambil melayan tetamu lain minum. Pandai Bro Bob men"jual". Aku rasa cam gaban je. heheheheh

Nnt ada rejeki akan aku beli baju Gaban n pakai pd next demo nnt. hihi

No comments:

Post a Comment