Thursday, October 15, 2009

3 Hari 3 Malam Tanpa Henpon

Salam

Apa perasaan kita bila henpon kita tertinggal, salah letak, masuk air atau di rembat? Ada ke kita rasa2 camni?…

1. Risau takut apa2 akan terjd?.. Ni nk jalan jauh ni… Kang apa2 hal dlm perjalanan camne nak wat. Ada henpon blh la koling2…

2. Gelabah sbb tunggu ada menda penting nak ingat? Alamak baru nak cek sms da tertinggal.

3. Rugi wooo… Projek juta2 tgh deal nih… Uiks apa nombor mamat tu haa?…

4. Rasa kehilangan… Sunyi xde henpon… Slalu masuk berpuluh sms… Ni xde bunyi plak… Nk dengar mp3 gak…

5. Tak lengkap hidup tanpa henpon…. Yer la da bertahun da henpon ni dlm poket. P mana pn bawak gak.

6. Dok pk manjang…. Sepanjang perjalanan dlm keter duk pk pasai henpon..

7. Dll

Mungkin ada gak la perasan cam kt atas ni. Aku tinggal henpon 3 hari 3 malam kt umah kwn .. Adehhh….

Last wik, jumaat ada la umah kwn den wat makan2 sempena Raya ni.. Sifu aku pn turun skali la.. Kwn2 sealiran pn ada dtg. Spt biasa da wat mkn, sesi membedal berlangsung dgn amat baik skali… Mungkin aku bedal byk sgt kuts. Hehehehe. Then tumpang tido umah dia .. Kerap gak la aku tido umah kwn aku ni. Lg2 bila ber’tag-team’ dgn dia utk ber’Royal Rumble’ dgn para ‘entity’ nih… Balik dr ‘Royal Rumble’ da kluar lagu ‘Bila Larut Malam’ beb…

Pg tu lps anta sifu aku , lps solat Subuh tu aku nk p kelas TKD, mungkin agak gopoh, mungkin agak kureng periksa, mungkin jg agak lalai n mungkin lupa, aku dgn senang hati mengunci pintu n grill skali.. Skali cek la… henpon aku… Nak ketuk pintu, kompom da tido ni… Yer la.. pg tu… Aku singgah opis jap utk kol kwn aku ni.. Xjwp.. Sah tido…Jd aku, tgk masa pn cam jeles dgn aku, aku pn redah je la p Tanjong Malim. Ada gak perasaan risau kut2 jd apa2.. Alhamdullilah selamat sampai…hehe.. Sebelum2 ni sampai pun… Balik dr kelas tu, biasala org rumah pesan memacam tru sms… Apa aku blh wat, henpon xde.. hehehehe. Dpt jg la pesanan penaja kwn aku tu pasai henpon aku tu.. hehehehe

Aku masa tu pk xpe la…Da tinggal umah org… Amik isnin je. Biasala masa ni la ada kol n sms masuk. Terpaksa la aku pinjam jap org rumah akunya henpon. Dlm minggu tu, SirN ada minta aku utk kave klas dia di SMARTS dojang. Ok la… dia nk beraya di Penang. Pg ahad, aku da sampai di SMARTS dojang, then SirN sampe n cita dia sms n kol aku ajak minum aka sarap la… Dia tunggu punya tunggu aku kt kedai mamak, bulan x timbul2… Ting!! Aku da sampai di SMARTS dojang. Hehehehehe

Lps klas tu plak ada student nk pinjam henpon, nk kol parent kasi jemput… Mmmm masa aku bawa xde plak org tanya nk pinjam henpon. Macam2…

Slps aku amik henpon tu, aku cek la sms n miss kol.. Ada 1 sms kwn aku dr Melaka. Aku bls la sms dia… Yg kesiannya kwn aku dr Melaka dtg nk beraya di Lembah Kelang. Ntah camner sumer kwn2 dia sumer xde di rumah. Di tambah pulak dgn aku yg tertinggal henpon. Macam kitorg ‘pakat’ ramai2 plak x bg kwn aku dtg… adehhhh… Memandangkan dgn aku henpon tertinggal n kengkawan xde rumah… Kwn aku dr Melaka ni beraya di Ikea je.. Sowie la boz.. Next time kita raya sama2.

Sepanjang xde henpon ni, aman gak hidup tanpa deringan henpon di tengah malam. hehehehe

2 comments:

  1. tu lee apasal cu tinggal tepon umah nenek...cucu kan mudolai..apasal leh tinggal...kesian plak nek tgk

    ReplyDelete
  2. Nek Moh nyo blog x siap lagi ko?.. Kasi up copek skit la Nek Moh... Ramai x soba ni..
    hehe

    ReplyDelete