Monday, September 7, 2009

Char Kue Tiow Penang & Hyatt Regency Saujana

Salam

Ni nak citer pasai mkn la nih. 1 pasai mkn Char Kuey Tiow Penang n bukak posa di Hyatt Regency Saujana.
Ni Kue Tiow Penang?!.. Selasa, 1-9-09, Mlm

Mlm tu mlm rabu, aku p singgah ke SMARTS dojang. Biasa la kalu ada student ngajo la, xdo burak2 sama Bang Nordin atau org panggil SirN la. Memandangkan mlm tu xde org, maklumlah bulan posa, sumer rajin beribadat. Then aku n SirN p minum la. Mmg agenda utama lps klas dewasa p minum ramai2. Memula nk minum kat Anjung tp aku cadangkn minum kt restoren lain. Restoren yg agak berdekatan dgn dojang SMARTS. Aku mmg nak rasa kue tiow Penang kt restoren ni. Sbb mmg kue tiow penang ni mmg aku minat sejak aku rasa bila p Penang. Mmg sedap beb. Tu tekak aku la...Kami p jln kaki je, da dekat, x sampe 10 min pn. Aku ode kue tiow penang. SirN bgtau org kata Char Kue Tiow kt sini ok. Aku senyap je. Char Kue Tiow Penang kalu disediakan mmg sekejap je. X sampe 10min da siap. Skali aku tgk kuah xde. Trus aku tanya pelayan tu

"Ni Kue Tiow Penang?!..."

Dia jawap dgn konpidennya...

"Haaa... Kue Tiow Penang"

Aku senyap n then try dulu barang sesudu... Mmmmm. Udang mmg ada... Ni bukan Char Kue Tiow Penang. Char Kue Tiow Penang banyak kuah. Ni kering... Cuma basah skit. Adoiiii... Turun skit semangat nk mkn Kue Tiow ni. SirN pn rasa... Kureng... Tp aku abiskan je la...heheheh pengalaman mkn Char Kue Tiow Penang Kering. Mungkin org ln yg rasa kue tiow tu x penah rasa kue tiow penang kuts, tu yg depa kata kue tiow kwn ni ok.Char Kuew Tiow Penang ni yg aku tau trademark dia kalu skali pandang, mi dia halus or kecil dr mi yg wat kue tiow biasa , byk kuah n ada udang. Udang tgk la ada yg buh sekor je ada yg 2 ekor. Mmg sedap dimkn panas2.
Niat hati aku mmg nk bawa family aku mkn kue tiow penang direstoren ni. Bila da rasa camni, terpaksa la p tmpt lain. Yg slalu aku p kt KKB brdktn dgn Maybank KKB or brhadapan dgn Pasar Pg KKB. Cuma dia buka jualan Char Kue Tiow pd waktu mlm. Sabtu Mlm cuti. Ada 2 3 kali juga aku bwa famili aku mkn disini. Anak2 aku mmg suka mkn Char Kue Tiow Penang ni terutama yg sulung tuh. Kuah dia yg wat berhantu tu. Cuma mslh dia bila tapau, kuah dia jd kering. Tu je la... Tp masa panas mmg sedap.

1 lg yg aku penah p kt Ulu Bernam, gerai ni sempadan Tanjong Malim. E1 yg bawak aku sini. Da sampe sini bedal je la. E1 ada bgtau 1 lg tmpt Char Kuew Tiow Penang kt Behrang, tp aku berkesempatan p lg. Insyallah ada masa aku p.

So kt Ulu Bernam n KKB tu mmg 1 pesen nya Char Kuew Tiow Penang. Byk Kuah, ada udang, mi dia halus. Berlainan dgn yg 1 lg tu. Di TTDI Jaya pn ada ... Tp aku x rasa lg. Da signbod tulis BEST IN PENANG. Apa2 pn kena rasa dulu... hehehe


Buka Puasa di Hyatt Regency Saujana. Khamis, 3-9-09, Mlm

Ni buka posa dgn supplier la ni. Supplier da jemput, mkn pree. Kasi hantam lah. Kami p dr opis cara konvoi reramai. Nk kata sesat, x sesat la. Cuma agak kompius skit sbb xde perkataan Hyatt Regency kt signbod sejak dr kluar dr NKVE. Ada perkataan Saujana je.. Berdepan dgn sekolah Jepun. Alhamdullilah betul tempat ni..
Bila aku sampe sini, aku trus terasa macam penah aku penah kt sini 1 ketika dulu. Oooo Baru aku ingat dlm 4 5 lps aku penah ke sini. Dinner Persatuan Terapi Alternatif n Komplimentari. Dulu masa aktif CVT dulu. Masa tu baru tau agak besar jg keluarga terapi alternatif kt Malaysia ni. Dgn CVTnya, Reiki, Body Massage, Phyto Therapy, Phytobiophysic, Kiropraktik dll. Tu blm dgn geng2 dr grup terapi Cina, India n Melayu. Tu yg berdaftar. Yg xberdaftar cam tok moh Melayu kt ujung kg. Ntah berapa rame lg... Tambah dgn Homeopati lg. Homeopathi dgn yg klasik n moden plak... Perghhhh byknya grup. Pastu otai2 dlm grup memasing ada yg da dpt PhD dr OIU. Siap gelaran Sir lg tuh.... Terasa keciknya diri bila di bandingkan dgn pengamal yg power2.

Ops.. Meraban jap lak... So kami buka puasa disini sama geng supplier. Komen aku pasai makann disini. Setakat ini yg aku mkn kt luar, kt sini yg paling ok la... Satey ok, Nasi dia ok, x terlalu sesak sgt. Mmg bagus. Kalu p tmpt ln dgn rege camni... pertama skali, sesak la dgn beratur pjg. hehehe. Mkn... baru abis 3 4 ketul ayam da muak... Bg aku sgt berbaloi dgn hg la.. Mana x berbaloi. FOC tuhh heheheheh.

** Ni tgh tunggu member nk blanja buka puasa kt luar lg ni. Mungkin Minggu ni, mungkin minggu depan. heheheh

No comments:

Post a Comment