Thursday, January 28, 2010

Komen oh Komen

Salam
Cakap pasal komen ni, biasa la mmg org suka komen, tak kira la mende buruk ke, menda baik ke, menda mengarut ke, orang hensem ke, orang buruk ke atau apa je. Biasanya ada komen.

Kalu takde komen biasanya orang sebut 'No Komen'. Malas nak ulas la tuh. Nak jaga hati punya pasal. Kang komen bebukan kang merajuk plak susah la pulak. Da tua merajuk pasal kena komen, buruk peel ehhhh. Lg2 komen yg remeh temeh. Ala remeh temeh pun merajuk ka?....

Ada juga komen yg terus pelepap! Kena batang hidung, amik ko... Nak sangat komen. hehehehehe. Ada yg citer punya jauh, pusing punya pusing orang lain yg kena pulak. Berapa punya jauh pusing daaa?.. Pada hal nak bagitau org lain, org lain pulak yg perasan.

Sebenarnya aku nak citer beberapa org yg komen pasal blog aku ni. Samada secara lisan atau yang bertulih.. Aku kira mereka ni pun ada point2 mereka sendiri. Mereka da baca isi2 blog ini mereka sendiri boleh menilainya. Bagi aku bagus juga komen yg diberikan, blh la aku baiki mana yg patut. Kang aku duk syiok sendiri menaip kang sampai org tak larat baca, masalah jg. Kang tulih pendek2 kang, tersangkut pulak jalan citer. Masalah jg... Tp tak mengapa, nnt abang kasi adjust skit ek?.. hehehe

Antara komen yg aku terima adalah:-

1. Panjang Sangat citernya - Ada pun tujuan aku ni tulih blog ni pn nak nak kongsi2 apa yg patut. Di samping mengasah penulisan aku supaya tak 'kaku'. Da lama tak menulih ide susah nak keluar woooo... Skali menaip keluar kita pun nak juga bg 'bunga'2 skit, 'harum'2an skit, nak bg detail skit... Skali taip, panjang la pulak... Ok aku akan hantar ke Lembaga Penapisan Blogger (ada ke?) sblm di siarkan. hehehehehe

2. Banyak Sangat - Ttg banyak ni, aku kurang pasti la banyak camner. Samada banyak merapu ke, banyak isi, banyak isu ke, banyak lawak atau banyak hehehehehe. hehehehehehe. Itu pembaca sekelian yg tentukan n nilaikan. Apapun akan ku kurengkan apa yg patut di kurengkan. Mmmmm Apa yg banyak arrr? Ada cadangan?

3. Guna shortform - Ni mmg aku setuju la guna huruf cam x sbg ganti perkataan tidak/tak. Mmg keliru la. Aku yg baca balik pn kdg2 keliru. Yer la cam aku taip perkataan tak nak jd x nak, tak mau jd x mau n yg mula dr x tu ku kira tak/tidak la. Yg ni aku akan ubah la utk taip dgn perkataan tak. Shortform ln cam ln, jg, sbg, n, dll ni ok la ek... Rasanya pembaca sumer faham.

Ada jg pembaca mengatakan kita blog, sukahati kita la nk taip apa. Panjang ke, pendek ke, tali kasut putus ke, baju hilang ke, merapu ke, itu ke, ini ke atau apa2 ke... Terpulang la pd empunya blog. Yeahhhhh. Bravo, bravo.... Betul jg katanya tu. Lain padang, lain belalangnya.

Apa2 pn bg aku mesti ada hadnya. Tak kira la merapu meraban ke, nak ulang panjang je, gatal tangan nak menaip ke, mesti ada hadnya yer tak. Terima kasih atas komen anda.

Errr Citer komen ni panjang sangat ke? hehehehehe

No comments:

Post a Comment