Monday, August 17, 2009

Pertama Kali Pada Sabtu & Ahad...

Salam

Sabtu lps, 15 ogos 09, aku pi ke Proton City pasai Seminar Asas Beladiri anjuran student UPSI. Student UPSi ni under coz DPLI. Kira seminar ni cam gerakkerja luar la. Ini kali pertama aku join wat seminar ni utk student UPSI n pertama kali wat di Proton City. Kelas spatutnya mula 830am, tp biasa la, ada bas lmbt dtg, bas pusin jauh sgt, sakit ferut, sakit kaki, sakit tgn dll punya masalah. E1 amik kelas penerangan ttg asas beladiri ini. Pengisian ok tak merapu meraban.Lps sejam duk berceloteh, kitorang pn minum pg di cafe situ n then terus pd praktikel asas beladiri. Sbb gamai student wanita yg dtg jd, latihan dilakukan secara lemah lembut. Cumanya.. yer la yg dtg pn 40 org, mmg ramai yg x dpt tgk n wat tekni dgn sesempurnanya. Terpaksa gak aku bg sedas dua teknik kt derang ni. Ada gak student yg nk test keberkesanan teknik ni. Bg aku tada hal la. Terpaksa la Malin jd kruk jap. hehehe sowie Malin. Nxt time abang wat lg... kekekeke

Lps sejam wat praktikel tu, derang berlatih plak Satju Jirugi. Ni cam latihan simulasi utk pertandingan demo la. Cara pengurusan, pemarkahan n derang ni terlibat dlm pertandingan ni. Ada 5 grup, tiap grup di latih oleh aku sendirik, Malin, Auni, E1 n Wahid. Masa 30min di beri utk latihan satju jirugi ni. Peh tu pertandingan pn bermula, ke 5-5 yg melatih tu jd judge. Ok la latihan utk Malin, Auni n Wahid. Pengalaman tu. Ada grup yg ok ada yg x berapa ok. Biasa la, training pn dlm 30min xkan nk jd power cam gaban plak.

Keputusannya:-

Jeng jeng jeng

Tmpt ke3 grup Wahid
Ke2 grup Malin n
Pertama sapa lg... aku la... hehe. Mana x dpt tmpt Pertama? x bg kang aku tinggai depa balik jln kali ke rumah kang. hehehehe. Pehtu bg nasi ayam yg di sponser oleh penganjur... heheheh

Walaupun ni cuma latihan n simulasi pertandingan olok2, hadiah pn ada gak. Hamper lah hadiahnya. Yg bestnya grup wahid hadiahkan hadiah tu ke Wahid. Ok la tu.

Kendian sesi bergambar n mkn tghari. Mkn nasi ayam la. Org da bg mkn pree kasi hantam je lah. Dlm 140pm kitorang pn balik. Aku singgah umah E1 jap amik keratan akhbar n kenai2 sama dia nya parent. Dlm pkl 3pm aku bertolak balik umah...
Ahad 16hb Ogos 09 aku bertolak ke Bukit Beruntung utk Program Sambutan Kemerdekaan Kawasan Bukit Beruntung, Bukit Sentosa n Taman Bunga Raya. Sampai je kt situ aku cari parking n Ha Simpul kol aku. Wah sungguh cepat kwn aku ni sampe. Wa salute Lu. Aku amik banner utk perarakan tp sbb aku dgn Nasrul je, xjd nk berarak. Apa ke jadah nk berarak? Org ln sampe 20 30 org. Aku ke keter aku n simpan banner n jln2 dgn Nasrul sambil ikut org berarak. Konon2 la.. Then kami patah balik ke tmpt berkumpul utk demo. Tmpt mula berkumpul utk berarak tu kt Tapak Pasar Malam, nama pn pasar malam alamatnya mmg bermacam bau la.. tp bau x extreme sgt la. Tmpt akhir perarakan di blkg Esso. Ok la tu.Dlm pd tu Bang Nuar duk tanya Lian ade ke demo. Aku p kt MC n mintak akhir skali lps Tabla. Aku n Ha Simpul tungu punya tungu punya tunggu akhir sampe jg Sifu Azhar n Sifu Faizal ke tmpt demo. Kami tunggu giliran la... ingat kan lps Tablanya grup, rupa2nya tarian India Tamil, yg syoknya penari ke2 tu lelaki pkai cam wanita n ado misai.. Aiseh... camni pn ada ka?.. Tiba giliran Lian Padukan( LP), kami ber4 je la berdemo. Aku n Faizal patner utk main buah jurus n lian. Tp xdo buah menjatuh n seberang. Atas jalan tar tu. Faizal pn baju baru. Ini la kali pertama aku terlibat dlm demo LP. Kali pertama gak la aku demo dpn Yb Batang kali. Yb ni 1 kg dgn aku. balik umah mmg slalu lalu dpn umah dia. Sure dia xkenal aku. hehehehe. Aku pn bkn slalu ada kt umah pn. Cuma bila bw anak2 main kt taman permainan mmg kompom ada dpn umah dia la. Da tmn permainan tu dpn umah dia.
Aku pn sebenarnya mmg nk jdkan demo ni sbg tmpt memperkenalkan Lian Padukan di kaw ni. Lps demo tu ada gak sorang 2 yg bertanyakan perihal LP. Insyallah akan di buka lps Raya jika tiada aral melintang.

Lps demo tu kami ke tmpt booth SMARTS, lepak jap sambil Ha Simpul amik gambo. SMARTS wat tonemen taekwon-do kecil2an. Bagus jg as a promosi nk kenalkan SMARTS n TKD MGTF sendiri. Pertama kali ni wat kt luar dewan. Bawah kemah n atas jalan lak tu. Aku pn kali pertama jd juri luar dewan. heheheheh
Bagus tonemen ni, sekurang2nya student2 SMARTS dpn merasakan pengalaman bertanding walaupun kejohanan ni simple. Master Chee pn dtg, tp aku x sempat nk jumpa dia sbb duk ngadap student wat paten n sparing. Bila aku bangun... ting!! da xde. Xpo la xde rejeki. Mr Khaldun n Mr Adam sapot dgn anta student. PERTAMA?.... sbb H1N1 xdpt anto. Bkn setakat x dpt anto, kelas pn mula lps Raya.

Hasta Lavista!

** Gambar di ambil dr Ha Lurus.

No comments:

Post a Comment