Thursday, July 23, 2009

10 Tahun Dah

Salam

Citer ni pasai penjejakkan kakiku ke JB. Last skali aku pergi tahun 97 or 98. lama dah. Baru2 ni pd 10hb baru la aku berkesempatan pergi semula ketempat yang pernah aku pergi dulu. Mungkin lalu pernah la kots. mmm Naik kapal terbang lalu JB ke? Ke tu pn kira skali ke? Yer la pergi mana2 mesti ada tujuan.. X kisah la melancong ke, jumpa kawan ke, jumpa mambang ke, tangkap antu ke, antu ajak dating ke. Tp ntah camner selama 10 thn lebih aku x jejakkan kaki ke JB ni.

Alhamdulillah akhirnya sampai gak aku kt JB. W'pun x pegi ke bandaraya. Jejak ke JB pn ok le tuh. hehe. Walaupun tujuan utk Khatam Istiadat, akhirnya sampai juga. Pembangunan?... Biasalah dimana2 pn ada pembangunan, hatta kampung kecik kt ulu pn ada pencapaian w'pun ciput. Apalaga JB yg bertaraf Bandaraya. Highway sudah berlintangan sana sini. Sesat nak p umah Sifu Din Gondrong. Berapa kali ulang alik dan main pusing2 daa?. Pakai GPS pn, GPS bg info last minit. Padayappa metul lah!! Begitupun ok jg sesat, pengalaman.

Singgah di Taman Ungku Tun Aminah, dulu kitorg panggil TUTA, TUTA dlm kaw Skudai. mmm Masih ada lg kaw yg telah n sedang dibangunkan. Luas jg Skudai ni. Dulu masa blajo mana nak ronda2 1 Skudai tu? Ada la p Skudai naik beskal. Dulu badan tegap megap blh arr naik beskal.

Ini hanya pandangan aku selama lebey kureng 2hari di selatan tanah air. Insyallah pd masa2 akan datang akan ku turun selalu ke JB jika tiada aral melintang.

No comments:

Post a Comment